MENGENAI SAYA

My photo
1988-1994 = SRK St Gabriel KL 1995 = SM Taman Maluri KL 1996-1999 = SM Pandan Jaya KL 2000-2004 = Madrasah Miftahul Ulum Sri Petaling, KL (Sistem Pondok) 2005 = Madrasah Al-Attas Al-Arabiyyah Ulu Tiram, Johor 2006-2008 = Diploma Usuluddin, Kolej Pengajian Islam Johor MARSAH 2009- 2011 = Mansurah, Mesir Sekarang - Taman Daya, JB.

Sunday, September 9, 2012

Perjalanan Terindah Yang Hakikatnya Sementara






Tuan-tuan yang dikasihi...

Dalam perjalanan pulang kita ke kampung, atau pengembaraan kita ke satu-satu destinasi, saya percaya tentu mata kita sekali-sekala akan terpesona dengan keindahan alam yang kita lihat sepanjang perjalanan.

Langit yang membiru, gunung-ganang yang menghijau, sawah yang luas terbentang, rumah-rumah kampung tepi jalan, pekan-pekan lama yang kita lalui, dan pelbagai lagi. Semuanya menggamit seribu satu perasaan yang indah dan manis.

Kita akan mengenangnya, dan ia mungkin menjadi pengubat penat lelah kita yang jauh berjalan...

NAMUN, semua yang kita lihat tadi, semua keindahan tadi hanya berlaku sementara kita masih di dunia. Sangat sementara. Kerana kehidupan kita yang sebenarnya bukan disini tuan-tuan. Keindahan dunia, harus kita nikmati, kerana ia memang bukti kehebatan Allah. Namun di sana ada alam akhirat yang nikmatnya jauh lebih seronok, memukau dan sangat mendamaikan. Tak mampu untuk digambarkan. Tak mampu untuk difikirkan dek akal manusia..

Allah akan sediakan nikmat-nikmat istimewa ini kepada saya dan tuan-tuan. Bahkan memang dah tersedia. Cuma Allah sekarang sedang menguji kita semua, adakah kita sabar atau tidak dengan ujian-Nya....

Tuan-tuan.. dunia ini penjara kita.... penjara kita... penjara kita....

No comments:

Post a Comment