MENGENAI SAYA

My photo
1988-1994 = SRK St Gabriel KL 1995 = SM Taman Maluri KL 1996-1999 = SM Pandan Jaya KL 2000-2004 = Madrasah Miftahul Ulum Sri Petaling, KL (Sistem Pondok) 2005 = Madrasah Al-Attas Al-Arabiyyah Ulu Tiram, Johor 2006-2008 = Diploma Usuluddin, Kolej Pengajian Islam Johor MARSAH 2009- 2011 = Mansurah, Mesir Sekarang - Taman Daya, JB.

Sunday, December 27, 2009

Iklan : Teknik Menjawab Soalan Peperiksaan Bersama Dr Ali Ali Ali Luqam

Kitab Kuliah Bahasa Arab Oleh Dr Ali Ali Ali Luqam



Assalamualaikum wrt

Saya mendapat offline mesej daripada sahabat saya Ustaz Daud as-Sikki sebaik sahaja saya buka YM. Mesejnya berbunyi,

"TEKNIK MENJAWAB SOALAN PEPERIKSAAN BERSAMA DR ALI ALI ALI LUQAM" hari: isnin tarikh: 28 dec 2009 masa: 3 petang tempat: DPJA *semua siswa/wi dijemput hadir.. sebarkan :: only@mansoura p/s : iklan telah disebarkan..pastikan bet kalian mendapat kalian.. "

Pada saya, ini adalah peluang terbaik untuk melihat dan mendengar kuliah Dr Ali dengan lebih dekat. Sebelum ini saya hanya muzakarahkan kitab nahu yang dikarang oleh Dr Ali kepada akhawat kuliah Syariah Tahun 2, dan sekarang saya tidak mahu terlepas peluang untuk berjumpa dengan beliau sendiri.

Kepada semua pelajar kuliah di Mansurah, saya amat menggalakkan antum menghadiri majlis ini. Bukan sekadar untuk mengetahui teknik menjawab soalan sahaja, bahkan lebih besar dari itu adalah keberkatan majlis ilmu itu sendiri. Tidak kira sama ada beliau memang mengajar antum di kuliah atau tidak. Lagipun saya dapat tahu beliau fasih berbahasa Melayu. InsyaAllah banyak manfaat yang akan kita peroleh dengan menghadirkan diri.

Semoga Allah mengurniakan kepada saya dan kita semua kemanisan menuntut ilmu dan menyampaikannya pula kepada saudara-saudara kita yang lain. Amin.

No comments:

Post a Comment