MENGENAI SAYA

My Photo
1988-1994 = SRK St Gabriel KL 1995 = SM Taman Maluri KL 1996-1999 = SM Pandan Jaya KL 2000-2004 = Madrasah Miftahul Ulum Sri Petaling, KL (Sistem Pondok) 2005 = Madrasah Al-Attas Al-Arabiyyah Ulu Tiram, Johor 2006-2008 = Diploma Usuluddin, Kolej Pengajian Islam Johor MARSAH 2009- 2011 = Mansurah, Mesir Sekarang - Taman Daya, JB.

Blog Archive

Sunday, January 17, 2010

Kalam Tasyji' : Ma'an Najah Fil Imtihan.. :)


Assalamualaikum wrt

Saya mengucapkan Selamat Menghadapi Imtihan kepada semua mahasiswa dan mahasiswi al-Azhar, khasnya cawangan Mansurah, dan terutamanya kepada para ustaz Kuliah Usuluddin Tahun 2 (Ust Kimi dan rakan-rakan) juga Kuliah Lughah Tahun 1. Tidak lupa kepada ustazah-ustazah Kuliah Syariah dan Usuluddin Tahun 2 juga Kuliah Syariah dan Usuluddin Tahun 1.


Saya doakan kejayaan kalian di dalam imtihan ini. Kalian telah gigih berusaha, tekun menghadiri kuliah dan muzakarah. Tingkatkanlah azam dan tawakal serta serahkanlah segalanya kepada Allah.


Jangan putus asa daripada rahmat Allah. Mintalah kepada-Nya. Ingatlah, Allah amat dekat dengan kita para hamba-Nya. Bukankah Allah sendiri berfirman bahawa Dia hampir dengan kita. Dia menjawab doa dan permintaan siapa sahaja yang meminta kepada-Nya.


Oleh itu, sekali lagi saya berpesan pada diri saya dan antum, mintalah pada Allah. Bersabarlah dan banyakkanlah solat sunat dan hajat. Kita semua fuqarak. Allah Maha Kaya. Ilmu-Nya maha luas.


Semoga berjaya.. Good Luck !!!




3 comments:

  1. salam ya syaikhuna.. ALhamdulillah tuan guru sudi mendoakan kami di sini..Syukran sangat... InsyaAllah kami wat yg terbaik.apa2 hal pun menuntut ilmu krn mencari keredhoan Allah... lulus peksa ini adalah bonus utk kami yg berusaha dalam menuntut ilmu... :-)

    ReplyDelete
  2. wa'alaikumussalam ya habibi ust kimi..

    ana sendiri pun mengharapkan doa antum tullab ilmi. antum sentiasa memperoleh doa para malaikat dan semua makhluk Allah, selagi antum memelihara niat. alhamdulillah, ana lihat ust faham tujuan kita ngaji agama. Semoga Allah memelihara kita daripada tersalah niat, dan akhirnya kita akan menjadi golongan yang bertambah ilmunya, namun tidak bertambah hidayahnya disisi Allah. Wal'iyazubillah..

    p/s- ust hairul nizam da dapat baby da, bila nak merasa ada baby pulak ni ust.. :)

    ReplyDelete