MENGENAI SAYA

My photo
1988-1994 = SRK St Gabriel KL 1995 = SM Taman Maluri KL 1996-1999 = SM Pandan Jaya KL 2000-2004 = Madrasah Miftahul Ulum Sri Petaling, KL (Sistem Pondok) 2005 = Madrasah Al-Attas Al-Arabiyyah Ulu Tiram, Johor 2006-2008 = Diploma Usuluddin, Kolej Pengajian Islam Johor MARSAH 2009- 2011 = Mansurah, Mesir Sekarang - Taman Daya, JB.

Monday, December 28, 2009

Suka Duka Kehidupan : Bertemu Sahabat Lama

Assalamualaikum wrt

Alhamdulillah, selepas menunaikan solat Maghrib di Masjid Huda ar-Rahman di Utubis Jadid pada hari Khamis lepas, Allah menemukan saya dengan sahabat yang telah lama tidak saya temui, iaitu Akhi Mohd Nasarudin bin Mohajir al-Hafiz yang juga Penasihat 1 Dewan Perwakilan Mahasiswa Maqaz Shubra. Terbalas kerinduan terhadap beliau sejak beliau menamatkan pengajian di MARSAH 3 tahun lepas. Beliau bersama para kepimpinan pelajar Shoubra hadir ke Mansurah untuk menziarahi ikhwah kuliah Qiraat yang telah bernikah dan tinggal di sini.

Program malam itu diisi dengan sedikit tasyji’ oleh Syeikh Hussien hafizahullah dan selepas Isyak mereka ke Istad Jamiah untuk mengadakan perlawanan bola sepak persahabatan dengan DPM Mansurah. Kalau lah tidak kerana pelawaan Ustaz Zahimi yang juga salah seorang exco DPM, mungkin segan juga rasanya saya memandai-mandai untuk hadir sama ke Istad. Peluang yang ada saya gunakan sepenuhnya untuk mencuri sedikit ruang waktu bertukar-tukar cerita dengan sahabat saya itu. Itupun kalau kami sama-sama berehat sekejap daripada ’beraksi’ di padang . Saya tak pandai pun main bola :) .

Dalam perjalanan pulang ke Dirasat, saya duduk di sebelah Ustaz Ahmad Huzaifah Fauzi yang juga Exco Dakwah DPM Maqaz. Alhamdulillah, bergaul dengan para huffaz ini banyak memberi manfaat rohani kepada saya yang dhaif .

Khusus buat Akhi Nasaruddin, ana doakan enta sentiasa thabat dan teguh dalam perjuangan. Semoga cepat-cepat dikurniakan zaujah solehah yang akan menjadi penyejuk mata dan penawar hati. Amin Amin Amin. :)

Bersama Ustaz Nasaruddin

Bersama Ustaz Huzaifah

Indahnya Ukhuwwah Yang Terjalin Kerana Allah

Semoga Allah pertemukan kita semua lagi di masa akan datang, insyaAllah.. :)

1 comment: