MENGENAI SAYA

My photo
1988-1994 = SRK St Gabriel KL 1995 = SM Taman Maluri KL 1996-1999 = SM Pandan Jaya KL 2000-2004 = Madrasah Miftahul Ulum Sri Petaling, KL (Sistem Pondok) 2005 = Madrasah Al-Attas Al-Arabiyyah Ulu Tiram, Johor 2006-2008 = Diploma Usuluddin, Kolej Pengajian Islam Johor MARSAH 2009- 2011 = Mansurah, Mesir Sekarang - Taman Daya, JB.

Friday, August 5, 2011

Subhanallahi Wabihamdihi... Subhanallahil 'Azhim

Rasulullah sollallahu alaihi wasallam bersabda,

" Dua kalimah yang ringan pada lidah, berat pada timbangan, lagi dikasihi oleh Allah, Subhanallahi Wabihamdihi.. Subhanallahil 'Azhim " Muttafaqun Alaih.

Assalamualaikum wrt..

Tuan-tuan yang dikasihi,

Marilah kita sama-sama basahkan lidah kita dengan zikir Subhanallahi wabihamdihi, subhanallahil 'azhim sepertimana yang tertera pada gambar di atas.

Sungguh mudah sekali. Sambil berjalan, sambil memasak, sambil memandu, sambil bekerja dan apa sahaja perbuatan kita, kita boleh menyebutnya. Tak disyaratkan untuk sentiasa memegang tasbih. Sama-samalah kita menjadikannya sebagai 'pemanis' bibir kita.

Tuan-tuan yang dikasihi..

Zikir ini amat ringan pada lidah, namun amat berat timbangannya di Mizan dan amat dikasihi pula oleh Allah. Semoga saya dan tuan-tuan dikurniakan kemanisan untuk memuji dan memuja Allah swt.. Amin.

No comments:

Post a Comment