MENGENAI SAYA

My Photo
1988-1994 = SRK St Gabriel KL 1995 = SM Taman Maluri KL 1996-1999 = SM Pandan Jaya KL 2000-2004 = Madrasah Miftahul Ulum Sri Petaling, KL (Sistem Pondok) 2005 = Madrasah Al-Attas Al-Arabiyyah Ulu Tiram, Johor 2006-2008 = Diploma Usuluddin, Kolej Pengajian Islam Johor MARSAH 2009- 2011 = Mansurah, Mesir Sekarang - Taman Daya, JB.

Friday, November 19, 2010

Iklan Santai - Nasi Lemak Akhi Kini Di Mansurah Mesir

Kemaskini terakhir pada 6/1/2011

Assalamualaikum wrt

Berikut adalah beberapa fakta mengenai Nasi Lemak Akhi :-

1. Nasi Lemak Akhi kini telah mula dijual di Restoran Ridz Cafe, Tir'ah, Mansurah.

2. Harga sebungkus nasi lemak adalah LE 5 sahaja.

3. Dibungkus seperti nasi lemak biasa di Malaysia, tidak menggunakan polistrin.

4. Resepi sambalnya adalah resepi original.

5. Dah siap bungkus. Tinggal nak makan je. Kalau pelajar perubatan nak makan di kuliah, sudu percuma akan diberikan.

7. Kebiasaannya Ayam Goreng 5000 Ridz Cafe dan beberapa lauk lain seperti Rendang Ayam dan Sambal Tumis Udang akan menjadi menu tambahan untuk nasi lemak dengan harga yang berlainan.

8. Kalau sedap, pujilah Allah kerana Dia yang beri rasa sedap dan lazat pada kita. Kalau tak sedap, ia adalah atas kekurangan saya sendiri (walaupun hakikatnya datang dari Allah juga). Saya sedia ditegur secara membina dan beradab untuk penambah baikan.

Seputar Suasana Jualan Nasi Lemak Di Ridz Cafe





Pengurus Ridz Cafe, Ustaz Saiful Bahari




Nasi lemak yang ditempah oleh Perubatan Cawangan Mansurah semasa program LIFE. Berjumlah 230 semuanya. Boleh tahan juga sakit pinggang membungkus.. hihi.. :)

Tempahan

30 bungkus = LE 5.00 setiap satu dan free 2 bungkus.

50 bungkus = LE 4.75 setiap satu dan free 3 bungkus.

60 - 150 bungkus (maksima) = LE 4.50 setiap satu berserta menu special seperti Rendang Ayam atau Sambal Tumis Udang diberi percuma (untuk 4 orang).

Sekiranya ada mana-mana persatuan atau individu yang ingin memborong nasi lemak kemudian menjualnya, harga setiap bungkus adalah LE 4.50 dan harga cadangan untuk penjualan semula adalah LE 5.00. Had minima untuk borong adalah 20 unit.

Hubungi saya Akhi Ahmad Kamil di talian 014 5780942.

Saya galakkan sahabat-sahabat sekitar Mansurah ni untuk add id nasilemak_akhi@yahoo.com untuk sebarang makluman terkini.

Syukran, selamat menikmati Nasi Lemak Akhi di Mansurah Mesir ni.. :)

Monday, November 8, 2010

Jawapan Kepada Tohmahan

Assalamualaikum wrt

Saya dapat mesej di shoutbox,



Di bawah saya letakkan semula entri lama saya dari blog yang sebelum ini. Mudah-mudahan terjawab apa yang ditimbulkan oleh saudara yang bertanya, dan kita semua sebagai seorang Muslim dapat sentiasa berbaik-baik antara satu sama lain. :)

Sumber : Salam Idul Adha Buat Keluarga Tercinta

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar


Wa Lillah al-Hamd


Assalamualaikum wrt.


Terubat sungguh rasanya hati ini bila dapat berbual dengan mak, abah dan adik-adik sebentar tadi menggunakan YM. Rindu sangat rasanya. Lebih-lebih lagi bila mak yang baru sahaja pulang berewang di masjid qaryah bergegas menuju komputer Amiruddin, adik bongsu saya sebaik sahaja dia dapat tahu saya yang sedang di talian.


Walaupun agak sukar untuk membuat panggilan kerana line yang agak sibuk, maklumlah Hari Raya namun setelah beberapa cubaan berjaya juga. Sayu hati ini bila Amiruddin beritahu yang mak rindu nak dengar suara saya dan zaujah.




libra_beb (11/27/2009 10:16:10 AM): mak nk tngk gmbr blong


ibnu_mualla (11/27/2009 10:16:16 AM): mak da balik eh


ibnu_mualla (11/27/2009 10:16:22 AM): gambar kat sini ke


libra_beb (11/27/2009 10:16:34 AM): ah2


ibnu_mualla (11/27/2009 10:16:43 AM): jap


libra_beb (11/27/2009 10:17:13 AM): mk nk dgr suara blomg


libra_beb (11/27/2009 10:17:20 AM): call laa cpt balong :)


ibnu_mualla (11/27/2009 10:18:21 AM): jap ye


ibnu_mualla (11/27/2009 10:18:23 AM): line sibuk sikit


libra_beb (11/27/2009 10:18:30 AM): mk cakap..


libra_beb (11/27/2009 10:18:44 AM): mk rindu suara blong


ibnu_mualla (11/27/2009 10:18:52 AM): jap tengah try


libra_beb (11/27/2009 10:19:03 AM): mk nk dgr suara kk faridah skali


Berkaca juga kelopak mata saya membaca semula perbualan kami tadi. Teringat masa-masa indah sedari kecil hinggalah sekarang. Kenangan saya dan keluarga tercinta. Di dalamnya ada yang manis, terkadang terpalit juga pahitnya. Padanya ada suka, terkadang singgah juga dukanya. Itulah fitrah Allah yang difitrahkan kepada semua hamba-Nya.


Satu masa dulu ketika Allah menguji keluarga kami dengan keterbatasan keperluan hidup, mak lah sayap kiri yang paling kuat membantu abah demi meneruskan kehidupan kami adik-beradik. Saya masih ingat, dengan memasukkan duit belanja sekolah sebanyak 5o sen ke dalam sapu tangan, mak kemudiannya mencium dan membelai rambut saya sambil berdoa.


Untuk mendapat duit lebih untuk belanja sekolah, saya yang pada ketika itu berusia 9 tahun minta pada mak agar membuat nasi lemak dan kuih-muih, dan saya sanggup pergi menjaja dari flat ke flat. Alhamdulillah Allah itu Rahman dan Razzaq. Dari sebakul, jadi dua bakul sehari. Dari seorang, kemudian adik-adik saya pun turut berminat dengan 'komisyen' yang diberi oleh mak. Dari situ bermulalah siri bisnes nasi lemak mak sampai sekarang. Kepada para 'pencinta' nasi lemak sekitar Johor Bahru, dijemput datang ke Gerai Nasi Lemak Cik Ani yang kini beroperasi di Medan Selera Taman Universiti Skudai. Hehe, xpe ke promote kat sini ni ;)


Kepada abah dan mak, Kamil dan Faridah disini memohon ampun dan maaf atas segala salah silap baik yang sengaja atau tidak. Halalkan segala didikan dan tarbiyyah yang diberi selama ini. Tiada apa yang Kamil mahukan daripada mak dan abah, kecuali keredhaan kalian. Tiada nilainya ilmu dan amal yang seorang anak peroleh dan lakukan kalau tidak diiringi dengan redha kedua orangtuanya.

Kepada adik-adik, Abanglong minta maaf segala salah silap ye. Kalau ada tersinggung kata, tertinggi suara itu semua tidak lain hanyalah kerana mahu melihat kita semua menjadi hamba Allah yang soleh dan bertaqwa. Berkhidmatlah sepenuh dan seikhlas hati kepada mak dan abah. Gembirakan mereka selagi kita masih diberi peluang melakukannya. Semoga kita akan kekal menjadi keluarga, hingga ke syurga nanti insyaAllah.

Salam Idul Adha dari kami jauh di Bumi Anbiyak.


Assalamualaikum wrt.

*tamat*

Saya maafkan khilaf saudara yang menulis mesej di shoutbox saya. Cuma saya harap lepas ni boleh lah bertanya kepada saya terus secara peribadi.. :)